توسط: تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ 8 دیدگاه

تاکید برای داشتن سایت چیست ؟

تاکید برای داشتن سایت چیست ؟

۱-استفاده همگانی از وبسایت

امروزه هر انسانی با کمترین سطح   سواد و یا حتی کسانی که سواد خواندن و نوشتن را ندارند هم از اینترنت استفاده می‌کنند. حتما برای شما هم پیش آمده که در اطرافتان کسی باشد که سواد استفاده از گوشی های هوشمند و یا کامپیوتر را نداشته باشد و از شما سوال کند که فلان مطلب را برای من در اینترنت سرچ می‌کنی؟

یا حتی برای پیدا کردن یک پزشک هم در اینترنت سرچ خواهیم کرد که مثلا پزشک خوب در تهران، یا برای تهیه دستور پخت غذای مورد علاقه مان، یا برای خرید لباس های جدید

پس شما می‌توانید با تولید محتوای مناسب و جذاب مخاطب را به سمت خودتان بکشید. اما برای کسب اطلاعات در زمینه تولید محتوا مطلب چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟ مطالعه کنید.

پس داشتن یک وبسایت می‌تواند تمامی مخاطبان چه کسانی که مستقیم به دنبال شما هستند و یا غیر مستقم با شما در ارتباط باشند.

۲-داشتن اعتبار بیشتر

هنگامی که ما بدنبال مطلبی در اینترنت می‌گردیم و با یک سایت مواجه می‌شویم که اطلاعات مفیدی از آنچه که ما می‌خواستیم در اختیارمان می‌گذارد اعتماد زیادی به آن وبسایت خواهیم کرد و در جست و جو های بعدی و یا حتی خرید از آن وبسایت استفاده می‌کنیم.

فرض کنید که شما در کسب و کارتان هنوز وبسایتی را تهیه نکرده اید. مشتری که می‌خواهد از شما خرید کند و شما موفق به بازاریابی شده اید، به دنبال شما در فضای اینترنت می‌گردد و هیچ نشانی از شما در آنجا پیدا نمی‌کند.

حتما از خودش سوال می‌کند یک کسب و کار چرا نباد یک سایت با کمترین امکانات را داشته باشد؟ وبسایت شما در واقع همان آدرس شماست اما در فضایی دیگر

اما در چنین شرایطی اگر رقیب شما به این نکته توجه کرده باشد و وبسایتی را برای خود تهیه کرده باشد حتما بعد از جست و جو مشتری به سمت رقیب شما خواهد رفت شک نکنید.

۳-اجرا کردن یکی از مهمترین روش های بازاریابی

با داشتن یک وبسایت شما می‌توانید یکی از روش های نوین بازاریابی را تجربه کنید. از اساسی ترین روش های بازاریابی در زمان حال داشتن وبسایت و کار کردن بر روی رتبه سایت یا همان سئو شماست.

همه ما وقتی یک محصول یا اطلاعاتی را در اینترنت سرچ می‌کنیم اولین تا چهار و پنجمین سایتی را که مرورگر به ما نشان می‌دهد را برای کسب اطلاعات یا خرید کردن انتخاب می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگفرض کنید شما فروشنده یک محصولی هستید و بر روی سئو سایت خود کار کرده اید، مشتری بعد از سرچ کردن شما را که در ردیف ۱ تا ۵ هستید را می‌بیند و به شما اعتماد می‌کند و خرید می‌کند. چقدر این روش می‌تواند در افزایش فروش ما تاثیر گذار باشد؟

و یا حتی شما آموزش یک دوره را به صورت فیلم یا کپچر درست کرده اید و در داخل وبسایت خود می‌گذارید با این روش روزانه چند نفر که به دنبال اطلاعات شما هستند از شما خرید می‌کنند؟

۴-تنبلی در خرید

با شرایط فعلی که شامل آلودگی هوا، مریضی های فراوان، تنبلی در خرید، نداشتن وقت کافی برای سر زدن به فروشگاه ها، حق انتخاب بیشتر دیگر کمتر کسی به سراغ قدم زدن به خیابان ها و جست و جوی یک محصول که نمی‌دانیم کدام سمت از شهر است می‌رود.

یا حتی شما فروشنده یک محصول خاص هستید و در شهری این محصول پیدا نمی‌شود آیا دیگران مجبور به خرید از شما نیستند؟

آمار و ارقام های خرید های اینترنتی بیش از اندازه بالاتر از آن است که ما می‌دانیم.

۵-ثبت اطلاعات مشتریان

به دو دلیل دیگر در این بخش داشتن یک وبسایت خوب است:

فرض کنید شما اطلاعات خود را در یک مهمانی، مراسم، جشنواره، نمایشگاه و …. به مشتری داده اید و او آن لحظه اطلاعات شما را یادداشت نمی‌کند شما نام، شماره تماس، آدرس و… به مشتری داده اید اما پس از مراسم چند دقیقه این اطلاعات در ذهن مشتری می‌ماند به جز نام شما و حرفه شما؟ مشتری پس از فراموش کردن اطلاعاتتان نام شما را در اینترنت سرچ می‌کند و هیچ اطلاعاتی از شما نمی‌بیند، شما را به کلی فراموش می‌کند.

ثبت اطلاعات مشتری
در وبسایت خود بخشی را می‌توانید داشته باشید که مشتری در آن ثبت نام کند در این بخش می‌توانید اطلاعاتی مانند: نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن مشتری را بگیرید. شما با استفاده از بازاریابی موفق به دریافت اطلاعاتی از مشتری شده اید و می‌توانید هر زمان که می‌خواهید با او تماس بگیرید و محصول خود را به او بفروشید.

۶-پیدا کردن مشتری های جدید

در فضای وب، گستره ای وسیع و روش های مختلفی برای تبلیغات و دیده شدن وجود دارد. شما تا به حال در شرکت خود و یا فروشگاه و مغازه خود یکسری مشتری داشته اید که یا گذری بوده اند و یا ثابت، با داشتن یک وبسایت شما می‌توانید مشتری های جدید را به سمت مکان فیزیکی خود بکشید. کسانی که تا به حال شما را نمی‌شناختند و از شما خرید نکرده بودند با یک سرچ در گوگل به راحتی با کسب و کار شما آشنا می‌شوند و از مشتری های ثابت شما می‌شوند.

۷-نشان دادن محصولات متنوع

حتما پیش آمده که با مشتری سر رنگ و نوع محصول کیفیت و یا خدماتتان بحث کنید. با داشتن یک وبسایت به راحتی می‌توانید این گفت و گوها را کمتر کنید. برای هر موردی که مشتری می‌خواهد به راحتی می‌توانید به او بگویید که در سایتتان موجود است.
می‌توانید انواع محصولات را با خدمات متنوع در اسیتتان قرار دهید و با هم صنفان خود رقابت کنید.
خیلی از مشتری هایی که با به دنبال محصولات شما می‌گردند، با ساعات کاری شما هماهنگ نیستند و نمی‌توانند در آن ساعات به شما مراجعه کنند. با داشتن یک وبسایت ۲۴ ساعت می‌توانید در اختیار مشتریان خود باشید.
سایت مانند یک بوم بزرگ می ماند که امکان انتقال اطلاعات کامل از محصول و خدمات را دارد.

تاکید برای داشتن سایت خوب

چند مورد که قبل از طراحی سایت باید بدانید وب سایت

طراحی سایت چه کمکی به کسب و کار من می‌کند؟ در هر کسب و کاری که هستید داشتن یک سایت نیاز شماست. اما اینکه چگونه کمک می‌کند نیاز به بررسی زمینه فعالیت شما دارد.

چرا باید یک وبسایت داشته باشیم؟

سایت مکانی برای نشان دادن کسب و کار شماست، چه به مشتری چه به رقبا
حتی اگر کسب و کاری دارید که فکر می کنید که در اینترنت سرچ نمی شوید (که البته این تفکر شماست) مشتری یا هر کسی که اطلاعاتی را بخواهد در فضای اینترنت سرچ میکند، شما یک سایت دارید با کلی اطلاعات مفید و بعد از مدت ها به برند تبدیل می شوید.
۱-ما چند نوع سایت داریم؟

ما چندین نوع سایت داریم:

اما من برای شما کار را راحت تر می‌کنم و به شما برای انتخاب بهتر خواهم گفت که دو نوع سایت داریم:

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت شرکتی

سایت شرکتی یا شخصی: سایتی که شخص یا شرکت می‌تواند هر نوع اطلاعات، محصولات و یا خدماتی را داخل آن قرار دهد. اما در این نوع سایت ها نمی‌توانید خدمات فروش یا فروش آنلاین داشته باشید.

سایت فروشگاهی: چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم ؟ در این نوع سایت ها شما می‌توانید فروش آنلاین داشته باشید و مشتریان از شما در سایت خرید کنند و شما محصول را برای آنها بفرستید. علت گران تر بودن سایت های فروشگاهی امکان خرید مشتریان به نسب سایت های شرکتی است.

تاکید برای داشتن سایت چیست ؟

۲-علت گرانی طراحی وبسایت چیست؟

شرکت های طراحی وبسایت را بررسی کنید. به راحتی وبسایت خود را به دست هر شرکتی نسپارید.

حتما از شرکت بپرسید علت گران تر بودن طراحی آنها به نسب دیگر شرکت ها چیست. یک نکته مهم اینگه برای طراحی وبسایت نباید بیش از یک مبلغی بپردازید.
۳-مشخصات یک سایت استاندارد

حتما در قراردادتان ذکر کنید که چه چیزهایی می‌خواهید و قبل از طراحی یک سری اطلاعات در مورد یک سایت استاندارد تهیه کنید تا بدانید که چه چیزهای باید در وبسایت شما قرار بگیرد.

در زیر چند نکته مهم را برای شما نوشته ام:طراحی وبسایت

  • محتوای اصولی باید داخل سایت گذاشته شود.
  • صفحه درباره ما و تماس با ما باید جذاب باشد.
  • در سایت حتما باید از هدینگ های مناسب استفاده شود.
  • سایت مپ
  • فایل ربات
  • لینک های مناسب
  • تصاویر بهینه
  • متن جایگزین تصاویر
  • ریسپانسیو بودن سایت
  • متای مناسب
  • سرعت مناسب سایت
  • استفاده از هاست مناسب
  • گذاشتن صفحه وبلاگ

جمع بندی

اگر هر کدام از این مطالب برای شما گنگ یا گیج کننده بود می‌توانید با مشاوره سایت فا در ارتباط باشید تا رایگان برای شما توضیح دهیم.

 

در نهایت داشتن یک سایت به اعتبار شما در بین رقبا، افزایش فروش، اعتماد مشتریان، دادن اطلاعات بیشتر، کمک به قسمت فروش مجموعه و…. کمک زیادی خواهد کرد.

اینروزها داشتن یک سایت خوب و حرفه‌ای باعث پیشرفت کسب و کار شما است. اگر به سوال چرا باید سایت داشته باشیم؟

در این مطلب پاسخ داده شد خوشحالیم که مقاله برای شما مفیده واقع شده است. در غیر این صورت اگر فکر می‌کنید دلیلی برای ساخت وبسایت ندارید، می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان سایت فا استفاده کنید و با کارشناسان و متخصصان ما تماس برقرار کنید.

همچنین پذیرای نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه هستیم. در کادر زیر با ما در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران (8 دیدگاه)

    1. قطعا هزینه در امور تبلیغات سرمایه ای گرانبهاست
      سایت فا در کنار شما با نازلترین تعرفه پروژه شما را طراحی کند

    1. راه کار ما برای شما عزیزان استفاده از بسته اقتصادی است
      برای اطلاع بیشتر در این مورد لطفا تماس حاصل فرمائید

    1. در ۲۰ سال اخیر تنها سایت بوده که به هیچ وجه به مشکل نخوره و فیلتر نشده !
      سایت ثبات داره و رسمی تر هست
      اما شبکه های اجتماعی هم موقتی هم اینکه احتمال فیلتر و از دست رفتن اطلاعاتتون خیلی زیاده
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

4 × 1 =